Tolong Member Atau Kuli Member?


So seperti yang korang sedia maklum. Aku telah melanjutkan pelajaran di sebuah Universiti Kolej swasta. Dan sudah semestinya kita akan jumpa berbagai ragam manusia. So kali ini aku akan cerita tentang satu ragam manusia yang buat aku berkata “WTF!”


Terus ke jalan cerita kita. Haritu lecturer kami ajak kami ke Spice Penang untuk merasai suasana Battle Of The Chef 2016. So kami telah dipecahkan kepada 2 kumpulan. Dan kumpulan aku ada 1 budak ni yang pada mulanya aku ingat ok. Rupa-rupanya... hmphhh.

So pagi tu aku sampai di KDU sedikit awal dari kebiasaan. Jam 6:54pagi dah sampai. So beberapa jam kemudian, kawan aku Don (bukan nama sebenar) sampai. Aku syok la sikit sebab ada teman borak.

Jam menunjukan 9:00pagi dan kami perlu bertolak pada jam 9:30pagi. So tunggu punya tunggu member aku yang ‘Problem’ ni tak muncul-muncul. Sampailah jam menunjukan 9:28pagi, dia masih tak muncul-muncul. Aku dah berkira-kira nak tinggal aje mamat ni, tapi bila dia ada call and kata dia dah otw, aku tunggu ajelah.

Pada awalnya perjalanan kami biasa-biasa aje. Aku borak ala kadar je dengan dia sebab aku ni bukan yang suka borak masa drive. Then sampailah dia mula tunjuk sikap tak hormat bila tumpang kereta orang.

Radio kereta aku guna Walkman, so lagu memang banyak yang melayu ajelah. Dia tanya aku, “You ada lagu w.a.r.i.s?” penyanyi rap yang popular dengan ‘Aku Tanya Apa Khabar’ so aku cakap tak ada. So kami dengar ajelah lagu bahasa inggeris yang kadang-kadang aku layan jugak.

Selepas tamat urusan di Spice, kami nak balik KDU. Masa kat parking lot tu, dia tanya aku “I nak pasang lagu india boleh?” WTF!!!!!dalam hati aku ajelah Kau dahla tumpang kereta orang, pastu errrr. So aku jenis berhati lembut, aku kata “trylah” so dia pun belek aku punya radio. Nasib baik tak boleh. So tak dapatlah dia nak pasang lagu dia tu.

Tak berakhir disitu. Selepas tamat kelas petang, dia minta tolong aku untuk hantar dia dekat stesen bas. Yang aku panas ada 2 sebab. 1, dia tanya aku. “U tau itu kedai depan traffic light sana?” aku tak pasti so aku jawab “haaa... kenapa?” “nanti u singgah kejap i mau beli rokok.” KEPALA BANA KAU!!!!

And the second point, dia ada tanya aku “boleh tak SETIAP hari khamis u drop i dekat stesen bas?”  Kepala B*&%$£ dia. Aku nak kena pusing punya jauh, nak kena hadap jem, dengan letih and dia ingat aku driver dia?! And ofcourse dia tak bagi duit minyak. Hello... kereta aku bukan jalan berdasarkan keikhlasan ok.

Guys, aku betul-betul tak boleh nak teruskan cerita aku. Sakit hati gila kot. Ok-ok last point.

Haritu aku datang dengan kakak aku. So aku ada cakap dekat dia, aku tak boleh drop dia. And guess what? Dia buat gaya keling tak faham bahasa and selamba dia kata “U can drop me lah”  Haiwan pinkkk!!!!!! Padahal aku dah cakap kat dia yang kami nak pergi tempat lain.

And the most haiwan pink. Bila kami lalu dekat sekolah and dia nampak ada gadis india, dia akan pasang lagu kuat-kuat then buka tingkap. Motif??? 

Aku akan pastikan itu kali terakhir dia naik dengan aku. 




Comments